QUY TRÌNH TUYỂN SINH

Bước 1:

  • Đối với hệ Mầm non và các lớp đầu cấp (lớp 1, lớp 6, lớp 10), PHHS điền đầy đủ thông tin vào đơn xin nhập học, nộp hồ sơ theo quy định cho Văn phòng.
  • Đối với các cấp lớp còn lại: Bộ phận Văn phòng đem bản sao học bạ trình Ban Giám Hiệu xem xét. Khi được nhận, PHHS điền đầy đủ thông tin vào đơn xin chuyển trường và trình Hiệu trưởng có ý kiến tiếp nhận, ký tên và đóng dấu.

Bước 2: Sau khi hoàn tất Bước 1, PHHS cần liên hệ với các trường đang học để rút hồ sơ và xin giấy giới thiệu chuyển trường đang theo học do Hiệu trưởng ký. Nếu ở ngoài tỉnh chuyển đến, hồ sơ cần phải có thêm Giấy giới thiệu chuyển trường của Phòng GDĐT hoặc Sở GDĐT nơi đi cấp.

Bước 3: PHHS đem toàn bộ hồ sơ sau khi rút về nộp tại Văn phòng trường và sẽ được tư vấn trực tiếp về các thủ tục còn lại (đóng học phí bán trú, nội trú, xe đưa rước,…)

** HỒ SƠ HỌC SINH:

  1. Đơn xin chuyển trường
  2. Học bạ (bản chính)
  3. Bản sao Giấy khai sinh
  4. Giấy trúng tuyển 6 do Phòng GDĐT cấp (đối với bậc THCS)
  5. Giấy chứng nhận trúng tuyển 10 do Sở GDĐT cấp (đối với bậc THPT)
  6. Giấy giới thiệu (Phòng GDĐT hoặc Sở GDĐT)

———————————————————–

ADMISSION PROCESS

Step 1:

  • For Kindergarten and entry-level classes (Grade 1, Grade 6, Grade 10), parents/guardians must fill out the admission application form completely and submit the required documents to the Office.
  • For other grades: The Office will present a copy of the academic records to the Board of Management for review. Upon acceptance, parents/guardians must fill out the school transfer application form, and the Principal must approve it with their signature and stamp.

Step 2:

After completing Step 1, parents/guardians need to contact the current schools to withdraw the student’s records and request a school transfer letter signed by the Principal. For out-of-province transfers, the documents must include an additional school transfer letter from the Department of Education and Training or the Provincial Department of Education and Training.

Step 3:

Parents/guardians submit the entire withdrawn records to the school office and will receive direct consultation on the remaining procedures (payment for semi-boarding, boarding, transportation, etc.).

** STUDENT RECORDS:

  1. School transfer application form
  2. School Report (original copy)
  3. Copy of Birth Certificate
  4. Grade 6 admission letter issued by the District Department of Education and Training (for secondary education)
  5. Grade 10 admission certificate issued by the Provincial Department of Education and Training (for high school education)

6. Transfer letter (from the District Department of Education and Training or the Provincial Department of Education and Training)